Opettajat

KOKOPÄIVÄISET OPETTAJAT

Maiju Mustonen - Sirkuskoulun kannatusyhdistyksen perustajajäsen, toiminnanjohtaja ja päätoiminen sirkusohjaaja. Sorin sirkuksen kasvatti eli nuorisosirkuslainen. Opettanut 15-vuotiaasta sirkuskouluissa. Koulutukseltaan copywriter, Medianomi (AMK). Ollut mukana kehittämässä mm. Suomen nuorisosirkusliiton pedagogista sirkusohjaajakoulutusta ja Pohjoismaista nuorisosirkustoimintaa. Viimeisimpänä lisäkoulutuksena keväällä 2023 pedagogisen toiminnan perusteet lasten ja nuorten harrastustoiminnassa (Taideyliopisto).

Teemu Öhman - Lintsin sirkuksen opettajana jo vuodesta 2012! On käynyt Lahden sirkusartistikoulutuksen. Hän on kiertänyt ammattiartistina ympäri maailman ja esiintynyt mm. Talvisirkus Hurjaruuthissa.

Iida Kärki - Lintsiläinen vuodesta -98. Työsuojeluvaltuutettu ja hoitaa sirkuskoulun toimistohommia Maijun kanssa. Opintoja bioanalytiikasta (AMK), ja tällä hetkellä hän opiskelee liikunnanohjauksen perustutkintoa oppisopimuksella. Lisäksi hän on käynyt pedagogisen sirkusohjaajakoulutuksen. Iida rakastaa temppuratojen keksimistä ja kehitellä uusia sirkusleikkejä alkulämpäksi.

Nina Puls - Valmistunut Lahdesta sirkuslinjalta (nykyinen Sasak) ja sen lisäksi käynyt lähihoitajan opinnot ja sirkuspedagogisen ohjaajakoulutuksen. Hän on myös sirkuskoulun vanha oppilas eli pitkän linjan lintsiläinen! Nina on todella monipuolinen ohjaaja lajissa kuin lajissa ja sirkuskoulun vauvasirkusspesialisti.

Tuntiopettajat

Ben Elf – Ammattitaikuri. Pitkän linjan lintsiläisopettaja. Myös kuvausalalla.

Helmi Pirkola - Valmistunut Turun AMK:n Taideakatemian sirkuslinjalta. Erikoistunut pari- ja ryhmäakrobatiaan sekä ilma-akrobatiaan. Opettanut sirkusta ja tanssia vuodesta 2017 lähtien.

Lionel Lejeune - toimii Lahden Sasakin opettajana kokopäiväisesti. Edustusryhmän ohjaaja keskiviikkoisin.

Laura Lunkka - Abiturientti lukiossa ja valmistumisen jälkeen lasten kanssa työskentely kiinnostaa. Harrastanut Linnanmäen sirkuskoulussa vuodesta 2011 asti ja toiminut apuopena vuodesta 2020 lähtien.

Celia Gergeres - Opiskelee Helsingin ranskalais-suomalaisessa koulussa. Harrastanut sirkusta noin 7 vuotta ja lajeina ovat pariakro, jongleeraus ja käsilläseisonta. Esiintyvän Show-ryhmän jäsen.

Adriana Karlsson - Aloittanut sirkuksen 6-vuotiaana ja harrastaa tällähetkellä Show-ryhmässä. Adriana tykkää tehdä kaikenlaista akrobatiaa ja jongleerausta.

Ella Partti - Opiskelee kallion esittävän taiteen lukiossa. On harrastanut sirkusta 11 vuotta ja lempilaji on cyr. Sirkuskoulun edustusryhmän jäsen.

Iitu Sipilä – Sirkusammattilainen ja yksi vanhoista Lintsiläisistä koostuvan Sisus sirkuksen perustajajäsenistä. Opiskellut sirkusta Lahdessa ja Hollannissa ja opettanut useissa eri sirkuskouluissa.

Manta Näkkäläjärvi - Pitkä nuorisosirkus tausta johti Turun Ammattikorkeakouluun sirkusopintoihin. Mantalle sirkus on intohimo, sekä kutsumusammatti ja hänelle tärkeintä sirkuksessa on hauskanpito!

Sara Kivi - Opiskelee Aalto-yliopistossa diplomi-insinööriksi. Vanha lintsiläinen ja erityislajiosaamisena ropeskipping ja ryhmäakrobatia.

Annu Ronkainen –  Opiskellut tanssipedagogiikkaa Tukholman Dans och Cirkushögskolanissa sekä Teatterikorkeakoulussa. On opettanut monen ikäisiä ja tasoisia ryhmiä niin Ruotsissa, Sloveniassa kuin Suomessa. Opetuksen ohella hän työskentelee ruotsalaisessa tanssiteatterikollektiivissa ReAct!

Milja Jaskari - Valmistunut Salpauksen sirkusartistikoulutuksesta keväällä 2024 päälajeinaan cyr-rengas ja rengastrapetsi. Miljalle sirkus on intohimo ja hän haluaa jakaa tätä sirkuksen tuomaa iloa eteenpäin.

Eevi Merikoski - Opiskelee Helsingin luonnontiedelukiossa. Harrastanut sirkusta 13 vuotta ja nyt Lintsin sirkuksen edustusryhmässä. Lajeina trapetsi, käsilläseisonta sekä pariakrobatia.

Erin Bain - Opiskelee Helsingin Rudolf Steiner -koulussa. Harrastanut sirkusta n. 9 vuotta ja on sirkuskoulun edustusryhmän jäsen. Lajeina mm. neljän akro ja parirengastrapetsi.

Sanni Sarlin - Valmistunut Koulutuskeskus Salpauksesta sirkusartistiksi sekä suorittanut tanssipedagogiikan opinnot. Hän on työskennellyt monipuolisesti esiintyjänä eri kokoonpanoissa ja opettajana eri nuorisosirkuksissa, tankotanssikouluissa sekä Salpauksen sirkuslinjalla.

Mila Mustonen - Opiskelee Helsingin luonnontiedelukiossa. Ollut sirkuskoulussa pienestä pitäen, joten lempi lajeja on kertynyt monia: erityisesti ilma-akrobatia ja erilaiset ryhmäakrobatialajit.

Ella Vesa - Opiskelee Meilahden yläasteella. Harrastanut sirkusta noin 7 vuotta. Lajeina mm. vanne ja jongleeraus. Sirkuskoulun edustusryhmän jäsen.

Kia Viimala - Lintsin sirkuksen kasvatti, joka on siirtynyt edustusryhmästä ohjaamisen pariin. Omina lajeina permantoakrobatia ja ilma-akrobatia. Opiskelee tällä hetkellä trademoin ja personal tranerin opintoja.

Suvy Lahti - Turun Taideakatemian sirkuslinjalta valmistunut opettaja ja esiintyjä, joka inspiroituu taiteista, esinemanipulaatiosta ja ihmiskohtaamisista. Suvy on erikoistunut jalkajongleeraukseen, sivulajeinaan heittojongleeraus ja ilma-akrobatia vertikaalivälineillä.

Erin Mansala - Opiskelee Solvalla urheiluopistossa liikunnanohjaajaksi. Ollut sirkuskoululla mukana pienestä asti ensin harrastajana ja apuohjaajana vuodesta 2020. Lempi sirkuslajeja ovat pariakro ja ryhmänumerot kuten pyramidit.

Iida Innala - Opiskelee Sipoon Lukiossa. Sirkuskoulun edustusryhmän jäsen. Harrastanut sirkusta 6-vuotiaasta lähtien ja tykkää tehdä mm. akrobatiaa.

Mesi Tanninen - Edustusryhmän jäsen. Harrastanut sirkusta jo pitkään. Mesi pitää ilma-akrobatiasta, jongleerauksesta ja vanteista.