MAKSUTONTA SIRKUSOPETUSTA:

Ei vaadi ilmoittautumista.

TAPANILA FunAction ja NYT nuoret&aikuiset PE 16.30-17.30

Osallistuminen liikuntapalvelujen asiakaskortilla.

TULE TUKEMAAN LINTSIN SIRKUSTA!

Helsinki-logo-2017.png

Helsingin kaupungin rahoittamat tunnit

Easy Sport, Fun Action, NYT-liikunta ja Suomen mallin tunnit.

Helsingin kaupunki tukee Linnanmäen sirkuskoulua:

• kehittämishanke Tapanilaan 2022-2024

• yleistä toimintaa

• drop out -ilmiön ehkäisyä

• loma-ajan päiväleirejä

kansalaisfoorumi_logo_cmyk_web.png

Kursseja

tukee Kansalaisfoorumi.

Lintsi-01.jpg

Linnanmäen sirkuskoulu 1981

Perinteisestä nimestään huolimatta Linnanmäen sirkuskoulu on ollut aina kokeilunhaluinen ja avoin uudelle. Linnanmäen sirkuskoulun kannatusyhdistyksen ylläpitämä opetus- ja esitystoiminta on merkittävää pääkaupunkiseudun sirkuskulttuurikentässä. Sirkuskoulu on onnistunut sekä taideharrastuksen tarjoajana että työnantajana vaikuttamaan laajalti valtakunnalliseen sirkusopetukseen. Toiminta on hyvin organisoitua, vakaata, luotettavaa, läpinäkyvää, lämminhenkistä ja ammattimaista.

Ensimmäiset 20 vuotta sirkuskoulu toimi Huvipuiston alaisuudessa ja siitä seuraavat yli 20 vuotta se on toiminut itsenäisenä yhdistyksenä. Sirkuskoulu on onnistunut näyttämään toteen, että matalan kynnyksen harrastuspaikkakin voi tuottaa laadukasta opetusta ja tasokkaita poikkitaiteellisia esityksiä.

Linnanmäen sirkuskoulu edistää suomalaista sirkuskulttuuria näkyvästi. Moni Suomessa sirkusartistiksi kouluttautuva on alun perin Linnanmäen sirkuskoulusta. Maailmalla, mm. Cirque du Soleililla on kiertänyt monta vanhaa lintsiläistä.

Sirkuskoulun perustajajäseniä olivat kuuluisa taikuri Solmu Mäkelä ja sirkushistorioitsija Markku Aulanko. Nykyisistä julkisuudenhenkilöistä ainakin formulakuski Mika Häkkinen, näyttelijä Jaakko Saariluoma sekä illuusionisti-taikuri Iiro Seppänen ovat vanhoja lintsiläisiä.