Sirkussali Tapanilassa!

Ruskeasuon Paraistentie 3 -rakennuksen tulevista muutostöistä johtuen Linnanmäen sirkuskoulu on päättänyt toiminnan laajentamisesta Tapanilaan vuoden 2022 aikana. Uusi sirkussali tulee Tapanilan Urheilukeskuksen Eräsaliin (Erätie 3), ja se toteutetaan yhdessä nykysirkusryhmä Race Horse Companyn kanssa. Tila tulee sekä treeni- että näytöskäyttöön. Kehityshanke kestää vähintään kolme vuotta: harrastustoimintaa on tämän ajan Tapanilassa ja niin kauan kuin mahdollista Ruskeasuolla, jossa koulurakennuksen muutostyöt vaikuttavat toiminnan jatkumiseen tulevaisuudessa.

Tulevaan sirkussaliin mennään samasta ovesta kuin Tapanilan kirjastoon! Muutkin palvelut ovat lähellä: viereisessä rakennuksessa on kahvila, kuntosali, seinäkiipeilyä tai vaikka hohtokeilausta. Eräsali nousee jopa 9 metrin korkeuteen (Ruskeasuo 5,4 m) ja näytökset toteutetaan samassa tilassa.

Odottelemme yhä tietoa toiminnan jatkamisesta Ruskeasuon eri tiloissa. Arki-iltapäivien ja -iltojen sekä lauantaiaamun harrastustoiminta jatkuu mahdollisimman pitkään myös Paraistentiellä. Toiminnan turvaamiseksi on laajennussuunnitelmissa edettävä.

On selvää, että toiminta kahdessa paikassa aiheuttaa merkittäviä kustannuksia sekä vuokrien että tuplavarustelun suhteen. Tilahankkeen ehdoton ykköstavoite on säilyttää sirkuskoulun arvomaailma: sirkustaiteen harrastus kuuluu kaikille. Kaikki varainkeruu, kannatus- ja lahjoituskeräykset sekä toiminta- että projektiavustushakemukset tähtäävät toiminnan jatkamiseen molemmissa paikoissa. Se palvelee alueiden asukkaita, perheitä, lapsia ja nuoria parhaiten.