På svenska

Skolan ligger i Brunakärr (Pargasvägen 3), Helsingfors. Från och med 2022 verkar skolan även i Mosabacka (Jaktfärdsvägen 3).

Huvudmålet för Borgbackens cirkusskola är att erbjuda alla barn och tonåringar en möjlighet till en rolig och utmanande hobby. Barn uppmuntras att arbeta i grupp och att utveckla sina prestationsfärdigheter. Anmälningsavgifterna hålls låga för att alla ska få chansen att bli en del av cirkusvärlden.

Borgbackens cirkusskola har 450 elever och över 10 professionella cirkuslärare. Skolan erbjuder undervisning inom många olika cirkusområden: akrobatik, jonglering, trapets, encykling, magi osv.

Cirkusskolans showgrupp uppträder i olika delar av Finland och utomlands. Under de senaste åren har Borgbackens cirkusskola uppträtt på många festivaler från Lappland till Helsingfors och Island till Tyskland, i ett stort TV-program, i ett riksdagsevenemang och många andra privata och offentliga evenemang.

Du kan anmäla dig direkt via vårt studeranderegister Hobiver. På Hobivers startsida, välj Ilmoittaudu jonoon sirkuskouluun (”registrera dig i kö”). I fältet Muut tiedot (“övrig information”) kan du berätta mer om dina tidigare hobbies eller ange önskad grupp eller veckodag. Vi kontaktar dig när det finns plats i en lämplig grupp.
Har du frågor eller funderingar kontakta oss gärna per e-post toimisto(a)lintsinsirkus.fi.