Ala-asteikäiset

Perusteissa, Iltapäivätunneilla ja Sirkus Jatkossa toteutetaan sirkuksen perusopetussuunnitelmaa.

Tunnilla harjoitellaan paljon oman kehon hallintaa ja koordinaatiota. Tunnit aloitetaan ja päätetään leikillä tai pelillä, joka toimii joko alkulämmittelynä, ilmaisutaitoharjoituksena tai koordinaatiotreeninä. Perusakrobatiassa harjoitellaan erilaisia kierintöjä, hyppyjä ja kuperkeikkoja, joista edetään enemmän tiukkuutta ja omaa kehoa kannattelevaa voimaa vaativiin kärrynpyöriin ja käsinseisontaan. Akrobatiaan kuuluvat myös pomput pienellä ja isolla trampoliinilla, hyppynaruhypyt, köyden kiipeäminen sekä ilma-akrobatian perusliikkeet trapetsilla. Lisäksi rakennetaan pieniä ihmispyramideja ja treenataan pariakrobatiaa. Jongleerausta harjoitellaan pallolla, pusseilla ja vanteilla. Monet pallopelit toimivat myös hyvänä jongleeraustreeninä. Tasapainotaitoja kartutetaan rola-bolalla ja tasapainopallolla. Kun perustaidot ovat hallussa, pidetään taitoja yllä ja säilytetään kiinnostus liikuntaan ja keholliseen oppimiseen. Tunneilla ei ole näyttämisen paineita tai notkeusrajoitteita eikä viikkotuntimäärää ole pakko lisätä. Jäsenmaksu 50 e. Koskee kaikkia. Jäsenmaksulla voi kokeilla kaksi viikkoa.

Hinnat:

Arki-iltapäivän jäsenmaksu 50e + harrastusmaksu 115 e/lukukausi .

Perusteiden (60 min) jäsenmaksu 50e + harrastusmaksu 160 e/lukukausi.

Sirkus Jatkon (75 min) jäsenmaksu 50e + harrastusmaksu 175 e/lukukausi.

Ilmoittaudu jonoon sirkuskouluun tästä.

Kuva: Mika Kukkonen